27 stycznia 2021 Udostępnij

Pozycjonowanie lokalne- jak robić to skutecznie

Pozycjonowanie strony internetowej jest jedną z podstaw e-marketingu w firmie. Gdy zależy nam jednak na jego skuteczności - warto zaznajomić się z kilkoma pojęciami. Jednym z nich jest pozycjonowanie lokalne. W wielu przypadkach - zwłaszcza w branży usługowej - może okazać się ono o wiele lepszym rozwiązaniem, niż pozycjonowanie tradycyjne.

Skuteczność pozycjonowania lokalnego: z czego wynika?

Podczas korzystania z wyszukiwarki użytkownicy często łączą konkretną frazę ze swoim miejscem zamieszkania. Co więcej - nawet jeśli tego nie robią, wyszukiwarka automatycznie określa ich lokalizację. Lista wyników wyszukiwania jest więc zawężana do konkretnego miasta. Jest to dość logiczne - przecież nikt nie szuka fryzjera, sklepu odzieżowego czy salonu kosmetycznego poza obrębem swojego miejsca zamieszkania.

Pozycjonowanie lokalne oznacza właśnie optymalizację strony z nastawieniem na konkretną lokalizację. Dzięki temu prawdopodobieństwo wyświetlenia właśnie naszej strony jest znacznie wyższe. Wynika to przede wszystkim z faktu, iż liczba stron pozycjonujących się na daną frazę w skali jednej miejscowości jest kolosalnie mniejsza, niż w skali całego kraju.

Pozycjonowanie lokalne - na co zwrócić uwagę? Konstruowanie fraz i optymalizacja treści.

Co do zasady, pozycjonowanie lokalne wymaga od nas dodania do frazy kluczowej nazwy miasta, które stanowi nasz obszar działania. Unikajmy jednak tego, aby dodawać do jednej frazy więcej niż jedną nazwę miasta. Jeśli chcemy pozycjonować się dla dwóch miejsc - musimy stworzyć do tych celów dwie oddzielne frazy kluczowe i dwie oddzielne treści.

Pamiętajmy również o tym, aby odmieniać nazwy miast. Algorytm wyszukiwarki Google ocenia bowiem treści na stronach również pod kątem poprawności. Lepiej więc, aby fraza nie była dokładnie taka, jaką ktoś wpisuje w wyszukiwarkę - ale poprawna. Możemy mieć pewność, że i tak wyświetlimy się na liście wyników wyszukiwania. Nasza strona będzie jednak kwalifikowana jako bardziej przystępna dla użytkownika. Niekiedy warto zwrócić się o pomoc do profesjonalnej agencji - na przykład ta: https://www.pozycjonowanieibif.pl/.

Kiedy warto pozycjonować się lokalnie, a kiedy nie?

Pozycjonowanie lokalne sprawdza się w branży usługowej - jednak nie tylko. Wiele firm funkcjonuje w oparciu o konkretny obszar działania. Jeśli jednak stoimy przed wyborem rodzaju pozycjonowania - powinniśmy odpowiedzieć sobie na pytanie: czy lokalizacja firmy jest ważna dla klientów? Jeśli w jakimkolwiek stopniu tak, pozycjonowanie lokalne zawsze będzie dobrym rozwiązaniem.

Redakcja

farmactive.pl