25 września 2019 Udostępnij

Drążki do ćwiczeń - rodzaje i ćwiczenia

Drążki do ćwiczeń, to elementy, które warto wprowadzić do swojego codziennego treningu.

Ćwiczenia wykonywane z ich wykorzystaniem, w głównej mierze pozwalają wzmocnić mięśnie grzbietu, a także wyrzeźbić i wysmuklić ramiona.

Ćwiczenia z wykorzystaniem drążków, sprawdzą się zarówno u początkujących osób, jak i także bardziej zaawansowanych miłośników sportu. Niewiele osób jednak zdaje sobie sprawę z faktu, że są one w stanie zastąpić szereg innych ćwiczeń. Dlatego też dziś prezentujemy wybrane drążki do ćwiczeń, a także ćwiczenia, jakie można wykonywać z ich wykorzystaniem.

Rodzaje drążków

Pierwszym i najczęściej spotykanym czy to w siłowniach, czy też domach rodzajem drążka jest model rozporowy, montowany na futrynie drzwiowej lub też między dwiema przestrzeniami. Wykonywany jest najczęściej z odpornego metalu, który dodatkowo jest pokrywany gumą, dla uzyskania antypoślizgowej powierzchni.

Kolejną propozycją są drążki do ćwiczeń wielofunkcyjne, które montowane są do ściany pod kątem prostym. Modele te charakteryzują się nie tylko poziomym drążkiem, rozciągniętym na szerokości mocowania, ale także uchwytami mocowanymi pod kątem prostym do ściany, które sprawdzą się w trakcie wykonywania tak zwanych dipów.

W ofercie sklepów ze sprzętem sportowym można znaleźć także modele mocowane do drabinek gimnastycznych lub opcjonalnie do ściany, które oprócz tradycyjnego drążka do podciągania oraz dipów, posiada także piankowe nakładki, pod łokcie, a także górna partie pleców.

Jakie ćwiczenia można wykonywać na drążkach

Drążek, daje nieograniczone możliwości, jeśli chodzi o ćwiczenia, rozwijające górne partie mięśni. Najbardziej popularnym ćwiczeniem z jego wykorzystaniem jest podciąganie. Ćwiczenie to można wykonywać na dwa sposoby, tak zwanym nachwytem i podchwytem. Techniki te różnią się przede wszystkim poziomem trudności w trakcie wykonywania, a także pozwalają uzyskać nieco odmienne rezultaty.

 W trakcie wykonywania podciągania pierwszą metodą w większym stopniu rozwija się mięśnie grzbietu, natomiast w przypadku podchwytu rzeźbimy ramiona zwłaszcza biceps. W trakcie wykonywania treningu warto łączyć obie te techniki, na przykład wykonując naprzemiennie serie 10 podciągnięć nachwytem oraz 10 podciągnięć podchwytem. Dzięki czemu wszystkie mięśnie górnej partii ciała będą rozwijały się równomiernie.

Innym ćwiczeniem, jakie można wykonywać z wykorzystaniem drążka jest tak zwane toes to bar. Polega ono na podciągnięciu nóg, tak aby kostki dotknęły drążka, pozostają wciąż zawieszonym na drążku. Ćwiczenie to doskonale wpływa na mięśnie brzucha, zwłaszcza w dolnych partiach.

Niezwykle efektywnym ćwiczeniem z drążkiem są także dipy, które polegają na ustawieniu się do drążka dedykowanego do wykonywania tego typu ćwiczeń plecami, a następnie podciąganie się za pomocą wyprostu łokci. W tym ćwiczeniu w głównej mierze pracować będzie mięsień trójgłowy ramienia, a także mięśnie klatki piersiowej.

Wykonując ćwiczenia na drążku, w zależności od swojej kondycji należy dobrać optymalną ilość powtórzeń. Na początku, najlepiej w trakcie treningu wykorzystywać jedynie masę własnego ciała, a wraz z rozwojem formy można dodać dodatkowe obciążenie, które pozwoli na dalszy rozwój mięśni.

Artykuł zewnętrzny

Redakcja

farmactive.pl