4 października 2017 Udostępnij

Jaki jest najlepszy trening?

Na temat tego jaki trening daje najlepsze efekty końcowe, dywagują wszystkie osoby pracujące nad swoim ciałem. Zwłaszcza początkujący sportowcy zastanawiają się czy lepiej jest trenować rano czy może wieczorem.

Trening na czczo

Często pada też pytanie o efektywność treningu na czczo. Co zatem jest najlepszym rozwiązaniem?

Niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytania, która zadowoliłaby wszystkich. W większości przypadków chodzi przede wszystkim o dostosowanie treningu do naszych możliwości, a więc do tego kiedy mamy czas na ćwiczenia. Są osoby, które mogą i chcą ćwiczyć z samego rana, gdyż wtedy mają najwięcej energii, ale są i tacy, dla których lepszym rozwiązaniem jest trening wieczorem, gdyż pozwala im się on zrelaksować .

Czy warto trenować na czczo?

Co prawda trening na czczo wzbudza dość dużo kontrowersji, ale nie jest to uzasadnione. Wiele osób uważa bowiem, iż może on być szkodliwy, ale podobnie jak w każdym innym przypadku, wszystko zależy od naszych osobistych preferencji. W sytuacji, gdy po obudzeniu się czujemy się dobrze i mamy wystarczająco dużo siły na wykonanie ćwiczeń, możemy to spokojnie robić. Ale jeżeli wysiłek na czczo sprawia nam problemy i czujemy się słabi, bezwzględnie należy zrezygnować z aktywności bez zjedzenia posiłku.

Ćwiczenia popołudniu

Nie bez powodu, większość trenujących decyduje się na regularne ćwiczenia właśnie popołudniu. Według większości specjalistów jest to najlepsza pora na wysiłek, głównie dlatego, iż jesteśmy już wystarczająco pobudzeni. Nasze mięśnie są rozgrzane, a zatem obniża się ryzyko odniesienia kontuzji, a po spożytym obiedzie, posiadamy niezbędną energię. Warto także wspomnieć o tym, że po odbyciu treningu popołudniu, wieczorem nie mamy już tak dużego apetyty na podjadanie przed kolacją. Oczywiście dużą zaletą ćwiczeń o tej porze dnia jest też to, że są one dla nas po prostu relaksujące.

Praca na swoim ciałem

Ćwiczenia wieczorem

Wieczór to dla wielu osób jedyny moment kiedy mogą pozwolić sobie na wykonanie ćwiczeń, dlatego wieczorny trening jest dość popularny. O tej porze nasze ciało osiąga dobrą temperaturę do ćwiczeń oraz odpowiedni poziom hormonów. Trzeba jednak pamiętać, że trening przed snem może również prowadzić do nadmiernego rozbudzenia, przez co niektórzy mają później problemy z zaśnięciem. Jeśli zatem nie chcemy męczyć się w nocy, ćwiczenia muszą być umiarkowane.

Kiedy śpimy regeneruje się całe nasze ciało, również mięśnie, dlatego nie powinny być one nadwyrężane tuż przed pójściem do łóżka. W związku z tym, wieczorem zaleca się unikanie ćwiczeń kardio lub też interwałowych. Zamiast tego, można zdecydować się na przykład na udział w zajęciach jogi.

Podsumowanie

Nie ma jasnej odpowiedzi na to który trening jest najbardziej odpowiedni dla każdego. Pozostaje zatem obserwacja naszego organizmu, zarówno podczas jak i po wykonanym treningu. Niektórzy będą się doskonale czuli po porannych ćwiczeniach, które ich rozbudzą i dodadzą energii, a inni docenią relaksującą moc wysiłku wieczorem. Bez względu na to jaką porę wybierzemy dla siebie, najważniejsze jest to aby ćwiczyć regularnie, zawsze odpowiednio rozgrzewać nasze ciało oraz zapewnić mu dobrą regenerację poprzez wartościowy posiłek potreningowy.

Redakcja

farmactive.pl