23 października 2017 Udostępnij

Chcesz pożegnać się z papierosem? Sprawdź, jak się do tego przygotować

Nie ma uniwersalnej metody rzucania palenia, która zadziałałaby u każdego. Istnieje jednak kilka zasad, które warto zastosować, jeśli chcemy rozstać się z przysłowiowym „dymkiem”.

Dlaczego chcę rzucić palenie? Zwizualizuj swój cel

Całą swoją wolą pragniesz rzucić papierosy, a mimo to wciąż powracasz do zgubnego nawyku? Nie czekaj na życiowe rewolucje, działaj tu i teraz. Pomóc może skonkretyzowanie celu, który chcesz osiągnąć. Niech jednak nie będzie to enigmatyczne „lepsze zdrowie”. Policz, ile pieniędzy rocznie zaoszczędzisz dzięki rozstaniu z papierosem i zastanów się, co z tymi środkami zrobisz. Przeczytaj publikacje naukowe na temat szkodliwości palenia i postaraj się uświadomić sobie, jaką ilość toksyn wdychałeś do tej pory. Wyobraź sobie, jak dumny będziesz z siebie, gdy uda Ci się osiągnąć cel.

Oczyść otoczenie i zaangażuj swoich bliskich

Ustal, czy jedynie zmniejszasz dawkę nikotyny, czy rezygnujesz z niej raz a dobrze. Najlepsze jest połączenie obu tych strategii - unikniesz wtedy szoku związanego z nagłym odstawieniem substancji uzależniającej. Przez kilka tygodni zmniejszaj ilość wypalanych papierosów, tak aby w „godzinie zero” była to mniej niż połowa dotychczasowej puli. I dopiero wtedy wyznacz dzień, w którym zrezygnujesz z palenia w sposób definitywny.

Pozbądź się wszystkich papierosów, popielniczek, zapalniczek i zapałek (ewentualnie zostaw jedno pudełko do zapalania świeczek). Usuń ze swojego otoczenia wszystko, co kojarzy Ci się z papierosami. I koniecznie powiadom o swoich zamiarach domowników, a także znajomych z pracy. Pamiętaj, że postanowienie, które zakomunikujesz otoczeniu dużo trudniej jest złamać.

Przygotuj żelazny zestaw, który złagodzi głód nikotynowy

Istnieją produkty, które pomogą Ci ujarzmić głód nikotynowy. Musisz jednak mieć je pod ręką jeszcze zanim wypalisz ostatniego papierosa, ponieważ w momencie detoksu ani Ci w głowie będzie szukanie ich w sklepach. Kup bezcukrową gumę do żucia i noś w kieszeni paczkę ze zdrowymi przekąskami, takimi jak pestki dyni czy suszona żurawina. Sięgaj po nie, gdy poczujesz ochotę na zaciągnięcie się dymkiem. Miej przy sobie drobiazg, który można obracać w palcach podczas stresujących sytuacji – breloczek lub piłeczkę antystresową. Korzystaj też z naturalnych preparatów, które hamują głód nikotynowy i ułatwiają rozstanie z nałogiem. Środkiem, po który warto sięgnąć są tabletki Nicorix, http://medicot.pl/produkt/leki-na-rzucanie-palenia-nicorix/.

Rzucanie palenia to żmudny proces, ale wart wysiłku. Nawet jeśli kilka razy poniosłeś porażkę, nie poddawaj się, bo na rezygnację z papierosów nigdy nie jest za późno.

Agnieszka Dec

 

Materiał zewnętrzny
 

Redakcja

farmactive.pl