27 września 2017 Udostępnij

Jak jeść smacznie i zdrowo?

Znamy to właściwie wszyscy: chcemy być zdrowi i szczycić się piękną smukłą sylwetką. Co z tego, jeśli najczęściej na tym właśnie chceniu się kończy nasza przygoda, ponieważ mamy cały arsenał wymówek, które skutecznie zagłuszają nasze wyrzuty sumienia.

Jesteśmy zapracowani i nie mamy czasu na wielogodzinne maratony w kuchni. A bez tego przecież nie da się zdrowo odżywiać. Poza tym zdrowe jedzenie jest niesmaczne i dobre dla chorych. Wmawiamy sobie takie bzdury każdego dnia, zamiast zacząć wprowadzać małe zmiany, dzięki którym zdrowe posiłki będą i naszym udziałem. Jak więc to zrobić?

Śniadanie najważniejszym posiłkiem dnia

Dlatego też koniecznie musisz jeść śniadania. Jeśli tego nie robisz, to zacznij od jutra. Wraz ze zdrowym porannym posiłkiem dostarczysz swojemu organizmowi energii niezbędnej na cały aktywny poranek, a w porze obiadu nie będziesz odczuwać ogromnego głodu. Jeśli wstajesz na ostatnią chwilę to i dla Ciebie jest ratunek: przygotuj sobie śniadanie poprzedniego wieczora. Zajmie Ci to dosłownie chwilę a rano będziesz zabezpieczony w porcję porannej energii.

 

Przekąskowy zestaw ratunkowy

Możesz go wykorzystać, wszędzie tam, gdzie dopadnie Cię wilczy głód. Trzymaj go pod ręką, żeby w razie czego po niego sięgnąć. Niech zawiera zdrowe produkty, które lubisz tj. chrupkie pieczywo, wafle ryżowe, owoce, orzechy, pestki, sok z marchwi albo z pomidorów. Dzięki niemu nie wpadniesz na pomysł kupienia wafelka, batonika, paluszków czy fast fooda, gdy poczujesz się głodny.

 

Zabieraj posiłek do pracy

Podobnie jak śniadanie tak i kanapkę czy sałatkę do pracy możesz przygotować wieczorem. Tym samym Twoja wymówka „nie mam czasu, bo późno wstaje” przestaje mieć rację bytu. Zapakuj także ulubione owoce, soki oraz inne zdrowe przekąski tj. pestki czy orzechy, które będą Twoją bronią przed niezdrowymi batonikami z automatu. Pójdź na całość i zabieraj z domu także danie obiadowe. I nie mów, że nie masz czasu, bo przecież możesz z powodzeniem gotować na kilka dni. A żeby powtarzane potrawy Ci się nie znudziły, zamrażaj. Dzięki temu każdego dnia będziesz miał w swoim osobistym menu coś innego. Wybieraj proste posiłki przygotowywane ze świeżych składników. Eksperymentuj z nowymi smakami i przepisami. Szybko przekonasz się, że Twoja dieta naprawdę może być i zdrowa i smaczna jednocześnie.

 

Rozejrzyj się wokół

W pobliżu Twojej pracy czy mieszkania jest z pewnością przynajmniej kilka miejsc, które oferują zdrowe posiłki. Poszukaj ich i koniecznie weź wizytówkę. W sytuacji kryzysowej zawsze możesz skorzystać z ich usług. W barach wegetariańskich często zjesz smacznie, zdrowo oraz naprawdę niedrogo. To miła alternatywa kiedy nie nie chciało Ci się gotować i znacznie zdrowsza niż gotowce ze spożywczaka wypełnione chemią i konserwantami.

 

Catering dietetyczny

To Twoja tajna broń w walce z niezdrowym jedzeniem. Jeśli jesteś bardzo zajęty i naprawdę nie ma szans, żebyś gotował, to skorzystaj z dobrodziejstw, jakie oferuje dieta pudełkowa. Firmy ją oferujące znajdziesz w każdym większym mieście. Oferuje ją także firma Lightbox. Nie będziesz musiał robić zakupów, przygotowywać posiłków, liczyć kalorii czy dobierać produktów pod względem zdrowotnym. Wygodna dieta z dostawą od Lightbox zrobi to za Ciebie. Każdego poranka otrzymasz dokładnie to, czego potrzeba Ci na cały dzień w formie pięciu wygodnych doskonale zbilansowanych lunchboxów. A to wszystko szybko, zdrowo i smacznie. To doskonała alternatywa dla zabieganych, którzy chcą odżywiać się optymalnie.

Jak pokazują powyższe przykłady zdrowe i smaczne jedzenie nie wymaga od nas ogromnych poświęceń. Małymi krokami możemy osiągnąć, to na czym nam zależy: odżywiać się smacznie oraz zdrowo nie poświęcając temu całego naszego wolnego czasu. Alternatyw jest wiele. Warto wprowadzić choćby małą zmianę już dziś, żeby w niedługim czasie cieszyć się efektami.

 

Materiał zewnętrzny

Redakcja

farmactive.pl