19 września 2022 Udostępnij

Rekordowo upalne lato – co najchętniej Polacy kupowali w aptekach?

Przez Europę przetoczyła się latem fala upałów. W wielu europejskich krajach odnotowano rekordowo wysokie temperatury, odczuliśmy to również w Polsce. Jak upalne lato wpłynęło na nasze zakupy apteczne?

Zgodnie ze światowymi trendami kupujemy coraz więcej preparatów chroniących przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym – potwierdzają to dane dostarczane m.in. przez IMS Health.

„Ilościowo apteki w te wakacje rok do roku odnotowały spory wzrost sprzedaży tej kategorii, bo aż 18 proc., ale warto dodać, że w ujęciu wartościowym to aż o 42 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Polacy, więc kupowali więcej produktów mimo zdecydowanie wyższych cen. Dodatkowo analizując dane IMS widzimy, że ¾ sprzedaży stanowiły produkty z filtrem 50+ i to jest jedna z największych zmian jakościowych, która pokazuje rosnącą świadomość kupujących. Odczuwalne zmiany klimatyczne i uświadamianie – w tym w reklamach - jak ważna jest ochrona przeciwsłoneczna sprawiły, że wzrosty określonych kategorii w aptekach są bardzo dynamiczne. Dodatkowo na przykładzie efektu komunikacji dermokosmetyków widzimy, że pharmarmeting ma także funkcję społeczną. ” – tłumaczy Anna Gruchała-Woźnicka, Dyrektor ds. Rozwiązań Strategicznych agencji reklamowej NEKK.

Kolejną rosnącą w okresie upałów kategorią są dezodoranty i antyperspiranty. Sprzedaż tych produktów w aptekach latem tego roku urosła ilościowo o 15 proc., a wartościowo aż o 27 proc. To zrozumiały trend, który tłumaczymy większą potrzebą higieny, gdy temperatury są bardzo wysokie. Znacznie większe wzrosty wartościowe wynikają z jednej strony z rosnącej inflacji, a z drugiej z tego, że wybieramy produkty lepszej jakości, a takich właśnie szukamy w aptekach.

Trzecią kategorią, na którą przy okazji upalnego lata warto zwrócić uwagę to elektrolity. Ten rok bez wątpienia był rekordowy jeśli chodzi o ich sprzedaż w polskich aptekach. Ilościowo apteki sprzedały aż o 24 proc. więcej elektrolitów. Ponownie widzimy, że cena nie była barierą w tej kategorii ponieważ wartościowo widoczny jest skok na poziomie 39 proc.

O agencji NEKK

NEKK to agencja reklamowa której oferta skoncentrowana jest na szeroko rozumianym rynku ochrony zdrowia oraz marketingu farmaceutycznym. Od blisko 14 lat realizuje projekty sprzedażowe i wizerunkowe dla branży pharma. NEKK to ponad 50 doświadczonych specjalistów, którzy pod jednym dachem łączą kompetencje w kluczowych obszarach: strategia i analiza, eventy, programy edukacyjne, kreacja, produkcja dtp, copywriting, korekta, oraz obsługa klienta. Tak kompleksowy zakres kompetencji pozwala przyjąć szerszą perspektywę w myśleniu o tym, co jest możliwe w marketingu farmaceutycznym.

Klienci NEKK to przekrój różnorodnych podmiotów: zarówno duże koncerny farmaceutyczne, kliniki medyczne, czy stowarzyszenia lekarskie. W ostatnim czasie NEKK prowadził m.in. projekty dla Merck Group,, Novascon Pharmaceuticals, Bayer, Biofarm, Bioderma, Angelini Pharma, Apotex Polska, Synoptis Pharma, NEKK prowadzi także stałą obsługę marek Grupy NEUCA.

Artykuł sponsorowany

Redakcja

farmactive.pl

Komentarze (0)