2 września 2017 Udostępnij

Wpływ kołdry obciążeniowej na hormony (melatonina i serotonina). Czyli lepszy sen dzięki obciążeniu

Przewlekłe zmęczenie i stres to istotni winowajcy szeregu dolegliwości zdrowotnych oraz poważnych chorób. Nie bez znaczenia jest więc radykalne wyeliminowanie problemu bezsenności z naszego życia, jeśli taki właśnie wkradł się i rozregulowuje organizm. Zmian na lepsze możemy spodziewać się już po kilku dobrze przespanych nocach. Odzwierciedlą się one na wielu płaszczyznach naszego życia. Pierwszym krokiem, jaki godny jest szczególnej uwagi, jest zakup i użytkowanie kołdry obciążeniowej zwanej też sensoryczną. Ta bowiem wywiera doskonały wpływ dzięki naciskowi na pracę naszego układu hormonalnego. Chodzi w tym wypadku o dwa bardzo istotne hormony, jakimi są melatonina i serotonina.

weighted blanket

Melatonina i serotonina – zmienia czarne barwy życia w kolorowe

Nasz nastrój, jak i stan zdrowia jest w dużej mierze zależny od odpowiedniego poziomu dwóch ważnych hormonów, czyli melatoniny oraz serotoniny. Melatonina zwana jest hormonem snu, serotonina natomiast hormonem szczęścia. Od tej właśnie prawidłowej gospodarki hormonalnej zależy też jakość snu.

Obydwa powyższe hormony są składnikami większości leków antydepresyjnych. Farmakologię najlepiej zostawić jednak na koniec, a skorzystać z doskonałego rozwiązania, czyli kołdry obciążeniowej. Dzięki naciskowi wpływa ona na zwiększenie produkcji melatoniny i serotoniny, a jednocześnie na lepszy sen. Używając metafory, kołdra sensoryczna stymulująca gospodarkę hormonalną zmienia czarne barwy życia w kolorowe. To właśnie dlatego rekomendowana jest przez terapeutów nie tylko w ramach problemów z bezsennością, ale też depresją, nerwicą czy menopauzą.

Dlaczego sen jest tak ważny w naszym życiu?

Sen ma zasadnicze znaczenie w zakresie naszego zdrowia fizycznego i psychicznego. Jego niesamowity wpływ można porównać niemalże do eliksiru młodości, za sprawą którego odzyskujemy energię, trzeźwość umysłu, jak również ma on ogromny wpływ na wygląd naszej cery. Brak odpowiedniej dawki snu niesie ze sobą ryzyko wystąpienia wielu dolegliwości często mających podłoże psychiczne.

Oczywiście każdy człowiek ma inne potrzeby snu. Nie znaczy to jednak, że na siłę powinniśmy wydłużać swoją aktywność dobową. Przez takie działanie bardzo szybko rozregulujemy organizm. To pierwszy krok do tego, aby w naszym życiu pojawiła się bezsenność. Dlaczego kołdra obciążeniowa? Przede wszystkim jest on skuteczna w zrelaksowaniu się przed snem, co ma wpływ na dużo łatwiejsze zasypianie, ale też na prawidłowo pracujący układ hormonalny. Tytułowe hormony, a dokładnie ich prawidłowy poziom jest koniecznym warunkiem, aby nie pojawił się w naszym życiu problem z bezsennością, a wraz z nim wiele innych.

Kołdra obciążeniowa w terapii snu – co mówią użytkownicy?

W obecnych czasach spore grono naszego społeczeństwa boryka się z problemem bezsenności. Na taki stan rzeczy ma wpływ pęd życia, który niejako sprezentowaliśmy sobie na własne życzenie. W ramach terapii snu pierwszym krokiem, na jaki decydujemy się, są ziołowe leki nasenne. Te jednak bez odpowiedniej higieny życia niewiele pomagają. Z bezsennością można poradzić sobie wyłącznie dzięki wyregulowaniu zegara biologicznego oraz dzięki wsparciu, którym jest kołdra obciążeniowa. Co mówią o produkcie jego użytkownicy? Przede wszystkim to, że kołdra obciążeniowa ułatwia zasypianie. Tak skrócony czas to nawet kilka godzin na korzyść naszego zdrowia. Co więcej, osoby użytkujące kołdry sensoryczne chwalą to, że nie mają już problemów z przebudzeniami w nocy. Ich sen jest głęboki, a co za tym idzie, kolejnego dnia czują się wypoczęte.

Co oprócz kołdry sensorycznej w ramach radzenia sobie z bezsennością?

Kołdra obciążeniowa jest słuszną decyzją w terapii bezsenności. Jej skuteczność jest zauważalna już w pierwszym dniu użytkowania. Z czasem jest tylko lepiej i z wielką korzyścią. Warto też zwrócić uwagę na dietę, jaką prowadzimy, a dokładnie regularność posiłków. Ostatni z nich należy spożyć nie później niż na 2 godziny przed snem. Bardzo ważna jest poza tym: temperatura w pomieszczeniu, w którym śpimy, wygodny materac i poduszka, jak również regularna aktywność fizyczna, która sprzyja zachowaniu optymalnego zdrowia.

Materiał zewnętrzny

Redakcja

farmactive.pl