21 grudnia 2017 Udostępnij

Cynk - niezbędny pierwiastek dla organizmu

Inwestując w swoje zdrowie, sięgamy po wiele suplementów z różnymi witaminami. Szczególnie w okresie zimowym staramy się chronić nasz organizm przed atakiem wirusów i bakterii, co nie zawsze jest łatwe przebywając w zatłoczonych miejscach: w szkole, na uczelni czy w supermarkecie.

Zazwyczaj są to wszystkim znana witamina C (Witamina C – właściwości i objawy niedoboru) witamina K czy magnez. Są to jedne z najczęstszych reklamowanych witamin. Dlatego tak łatwo jest nam po nie sięgnąć.

Nie zapominajmy jednak o mniej sławnych mikroelementach, które równie mocno budują nasze zdrowie, samopoczucie czy odporność. Jednym z takich mikroelementów jest cynk. Kto z nas wie, w czym nam pomaga? Otóż cynk, to bardzo ważny składnik, który odgrywa niemałą rolę w procesach metabolicznych, przemianach energetycznych, syntezie DNA i protein oraz ochrania organizm przed patogenami.

Cynk również powinny stosować kobiety w ciąży, ponieważ zapewnia on prawidłowy rozwój płodu, działa antynowotworowo oraz aktywuje nasz mózg, abyśmy czuli zapach, smak i mieli dobrą pamięć! Cynk jest również świetnym wspomagaczem przy problemach skórnych. Poprawia znacząco jej kondycję, wspomaga paznokcie, by rosły zdrowe i mocne oraz zapobiega wypadaniu włosów. Pomoże również tym z nas, którzy mają problemy z trądzikiem, ponieważ znacząco minimalizuje zapalenie skóry i stany ropne. Jednak teraz, w okresie jesienno-zimowym, najważniejsza jego funkcja, to wzmacnianie odporności.

Poprzez aktywowanie limfocytów T, cynk wzmacnia nasz układ odpornościowy. Ten mikroelement jest również bardzo istotny dla kobiet w ciąży, których odporność w tym okresie drastycznie spada i bardziej niż zwykle narażone są na choroby. Mężczyźni w wieku rozrodczym również powinni zadbać o jego prawidłowy poziom, ponieważ poprawia jakość spermy i ruchliwość plemników. Natomiast przy niedoborze cynku podczas choroby opóźniamy swój powrót do zdrowia, ponieważ jego brak lub obniżony stan sprzyja rozwojom kolejnych chorób, opóźnia gojenie się ran i znacząco zwiększa ryzyko wystąpienia chorób układu pokarmowego. Przy uzupełnianiu niedoborów cynku powinniśmy pamiętać, o odpowiednim jego dawkowaniu. Więcej na temat dawkowania i znaczenia cynku możemy przeczytać na stronie www.lactoral.pl.

 

Materiał zewnętrzny

Redakcja

farmactive.pl