22 lutego 2018 Udostępnij

Odpoczynku naszego powszedniego...

Polacy należą do najdłużej pracujących społeczeństw. W rankingu OECD Polska zajmuje 7. miejsce na 38 państw, wyprzedzają nas tylko m.in. Koreańczycy. Zdecydowanie wiemy, jak należy pracować – ale czy umiemy też odpoczywać?

Ruch nasz codzienny, ruch nasz potrzebny

Według specjalistów osoba pracująca za biurkiem powinna uprawiać sport przez minimum godzinę dziennie – na ten ruch może się składać dłuższy spacer z psem, poranna gimnastyka rozciągająca i ćwiczenia wzmacniające wykonywane wieczorem. W ten sposób zapobiegamy bólom kręgosłupa i problemom zdrowotnym pracy siedzącej. Nie bez znaczenia jest też fakt, że pracując za biurkiem o wiele łatwiej nabrać dodatkowych kilogramów, a ruch pozwala nam spalić zbędne kalorie.

Jeśli pracujesz fizycznie nie myśl, że możesz sobie odpuścić sport. Ruch w pracy niestety niewiele ma wspólnego z gimnastyką, ponieważ pośpiech i myślenie o mnogości obowiązków sprawia, że skupiasz się na kolejnych krokach, nie myśląc o prawidłowym podnoszeniu ciężarów czy kucaniu. Nie działasz silą mięśni, nie skupiasz się na angażowaniu kolejnych partii ciała do danej czynności, a co za tym idzie – nie rozwijasz ich.

Trening dla mózgu – czy to konieczne?

Wielu pracowników umysłowych uważa, że ich praca była na tyle obciążająca, że nie potrzebują już kolejnych intelektualnych wyzwań. Tymczasem takie myślenie jest jak najbardziej błędne – po prostu musimy sięgnąć po innego rodzaju aktywność mózgu. Co zatem proponujemy dla różnych zawodów?

  • Osoby, których praca wymaga wielu stresów odnajdą się w działaniach twórczych. Szczególnie polecamy modne ostatnio kolorowanki dla dorosłych, które naprawdę skutecznie koją nerwy.

  • Pracownikom korporacyjnym dobrze zrobi przebywanie na świeżym powietrzu – klimatyzowane biuro i panująca w nim atmosfera rywalizacji i nerwów potrzebuje ukojenia na łonie natury. Pamiętajmy, że wpatrywanie się w zieleń jest również jednym z najlepszych sposobów na odpoczynek dla naszych oczu, zmęczonych patrzeniem w monitor komputera przez wiele godzin.

  • Pracownicy fizyczni powinni sięgnąć po krzyżówki, łamigłówki lub sudoku. Polecamy również czytanie rozwijających książek lub naukę języków – mając poczucie, że się rozwijamy, unikniemy frustracji, które czasem towarzyszą osobom ciężko pracującym fizycznie.

Relaks, na który powinieneś sobie pozwolić

Często bywa też tak, że nie mamy sił ani ochoty na ćwiczenia fizyczne czy wysiłek umysłowy. Jest to zupełnie naturalne i nie powinniśmy robić sobie z tego powodu wyrzutów. Poza pracą większość z nas ma na głowie jeszcze dzieci i dom, które też stanowią źródło wielu obowiązków. Wówczas warto pomyśleć o sobie i rozpieścić się wyjściem do kosmetyczki, na zabieg refleksologii czy na basen z jacuzzi i sauną. Jednym z pomysłów na skuteczny relaks jest też masaż głowy, więcej o nim dowiecie się pod tym linkiem: http://senseofbeautymag.com/kosmetyczne-instytuty/spokojna-glowa.

Jeśli nie możemy pozwolić sobie na żadne dodatkowe wydatki, proponujemy domowe spa: przygotujmy sobie ciepłą, aromatyczną kąpiel, najlepiej z solą kłodawską lub inną, rozluźniającą napięte mięśnie. Możemy również poprosić partnera lub dzieci o masaż stóp lub barków, to również przyjemnie odpręża i relaksuje.

 

Materiał zewnętrzny

Redakcja

farmactive.pl