25 czerwca 2016 Udostępnij

Jak zmienić styl życia na zdrowszy w dziesięciu prostych krokach

Zasady zdrowego stylu życia

Jak żyć zdrowo? Już przestrzeganie kilku prostych zasad może udowodnić nam, że nie jest to wcale cel niemożliwy do osiągnięcia.

Po pierwsze – śniadanie

Śniadanie to wyjątkowo ważny posiłek. Pozwala dobrze zacząć dzień, warto więc sięgać po energetyczne produkty pełnoziarniste – zdrowe i smaczne.

Po drugie – regularne jedzenie

Apele o regularne posiłki wcale nie są bezzasadne. Jedzenie o stałych porach reguluje pracę organizmu, przyspiesza metabolizm i sprawia, że rzadziej odczuwamy głód skłaniający nas do podjadania.

Po trzecie – urozmaicone posiłki

Warto dbać o to, aby nasze codzienne menu składało się z różnorodnych produktów. Możliwości nie jest wcale mało, a kolorowy talerz to najlepszy dowód na to, że nasze posiłki nie są monotonne. To właśnie dzięki temu nasz organizm zyskuje witaminy i składniki mineralne z różnych grup.

Po czwarte – unikanie żywności wysoko przetworzonej

Zasada jest prosta – im bardziej przetworzony jest produkt, tym mniej jest on wartościowy. Szczególnie groźne są w tym kontekście tak zwane słodycze sklepowe. To przede wszystkim puste kalorie i tłuszcze trans odpowiadające za miażdżycę.

Po piąte – odpowiednia ilość wody

Nasz organizm codziennie traci wodę, należy więc dostarczać mu jej przynajmniej dwa litry. To właśnie odpowiednie nawodnienie komórek sprawia, że nasz organizm funkcjonuje prawidłowo. Jest to również najlepszy sposób na to, aby chronić się przez obrzękami.

Po szóste – aktywność fizyczna

Ćwiczenia fizyczne powinny być umiarkowane, nie można przy tym zapominać o ich regularności. Pozwoli to na poprawę wydolności organizmu, dotleni mózg, a nawet – poprawi naszą kondycję psychiczną. Jeśli nie mamy czasu na wizytę w klubie fitness, wystarczy, że wyjdziemy na spacer albo raz na jakiś czas przesiądziemy się z samochodu na rower. Ćwiczenia fizyczne potrafią być naprawdę przyjemne!

Po siódme – relaks

Każdy powinien mieć odrobinę czasu jedynie dla siebie. Może być to czas na dobrą książkę, ulubioną muzykę albo spotkanie ze znajomymi. Trudno o prostsze przyjemności, a przecież mają one ogromne znaczenie dla naszej równowagi psychicznej.

Po ósme – praca nad własną wartością

Wiele osób ma tendencję do krytykowania siebie i obwiniania się o rzeczy, na które nie ma wpływu. Nie każdy potrafi też przyjmować komplementy. Receptą na to może być znalezienie swojego wewnętrznego dziecka. Dziecko należy chwalić nawet za drobne sukcesy, zacznijmy więc chwalić to dziecko, które nosimy w sobie!

Po dziewiąte – sen

Bez względu na to, jak intensywnie żyjemy, nie możemy dopuścić do tego, aby obywać się bez snu. Sen poprawia tak zdrowie fizyczne, jak i psychiczne, a przy tym wpływa na koncentrację.

Po dziesiąte – zasada małych kroków

Wielkie zmiany nigdy nie mogą być przeprowadzone w ekspresowym tempie. Zwyczajnie nie jest to możliwe i im szybciej się z tym pogodzimy, tym lepiej dla nas. Oczywiście, stawianie sobie wyzwań zawsze zasługuje na uznanie, warto jednak pamiętać, że działania, które nam nie służą, powinny być eliminowane systematycznie, ale stopniowo. Najlepiej zacząć od drobnych zmian takich, jak rezygnacja z solenia pomidora albo przygotowanie sałatki na śniadanie. Z czasem rezygnacja ze starych nawyków będzie coraz mniejszym problemem.

Redakcja

farmactive.pl