22 kwietnia 2016 Udostępnij

Jak zacząć przygodę z fitnessem?

Jeśli zdecydujemy się na regularne ćwiczenia, mamy szansę nie tylko na uzyskanie wymarzonej sylwetki. Aktywność fizyczna poprawia kondycję i zapewnia lepsze samopoczucie.

Osoby, które się jej nie boją nie tylko rzadziej chorują, ale i są znacznie aktywniejsze nawet w jesieni życia. Oczywiście, do ćwiczeń należy przygotować się we właściwy sposób, w innym wypadku bowiem można zrobić sobie krzywdę.

Jak zatem stać się ekspertem fitnessu?

Po pierwsze – znajdź coś dla siebie

Jeśli nie wiemy, od czego zacząć, powinniśmy zastanowić się nad tym, czy jest taki sport, którego uprawianie sprawia nam przyjemność. Fitness to pojęcie na tyle pojemne, że możemy mówić w jego kontekście o naprawdę wielu dyscyplinach.

Po drugie – zaopatrz się w odpowiedni sprzęt

Gdy już wiemy, jaki sport wydaje się nam najbardziej atrakcyjny, nadszedł czas na to, aby zaopatrzyć się w odpowiedni sprzęt pozwalający na jego uprawianie. Na pierwszy plan wysuwa się tu dobre obuwie. Jego znaczenie jest na tyle duże, że nawet początkujący nie powinni go ignorować. Dobre buty amortyzują nogę, chronią kostkę przed skręceniem, a jednocześnie sprawiają, że stopa nie poci się nadmiernie. Nie warto poszukiwać tu przesadnych oszczędności. Pamiętajmy jednak, że dziś buty tworzy się z myślą o różnych dyscyplinach, dobrze jest więc znaleźć optymalny model.

Po trzecie – nie trać wiary w siebie!

Początki nigdy nie są proste, a osoby, które wcześniej nie miały do czynienia ze sportem, znajdują się w szczególnie trudnym położeniu. Motywacja to połowa sukcesu, nie warto więc zniechęcać się po pierwszym słabszym treningu. Im dłużej ćwiczymy, tym większe są nasze postępy, dobrym sposobem może się więc okazać stopniowanie czasu ćwiczeń. Zacznijmy od piętnastu albo dwudziestu minut, aby z czasem dojść do godziny. Dobrym pomysłem jest też stopniowanie intensywności. Zacznijmy zatem od aerobiku w wodzie, potem przejdźmy na step, a intensywne treningi interwałowe zostawmy sobie na sam koniec.

Poprawa kondycji

Po czwarte – nie bój się nowości

Już po krótkim czasie można odczuć, że ćwiczenia, które jeszcze niedawno wydawały się niemożliwe do przeprowadzenia, teraz są zdumiewająco łatwe. W dużej mierze jest to zasługa poprawiającej się kondycji, nie można jednak zapominać o tym, że i nasz organizm z czasem oswaja się z określonym systemem ćwiczeń. Już choćby dlatego należy podchodzić do planu treningowego dość elastycznie zmuszając organizm do coraz to nowych ćwiczeń. Dzięki temu mięśnie przez cały czas będą pracować intensywnie.

Po piąte – nie zamęczaj się

Osoby początkujące zachęca się do regularności, ta jednak nie powinna być utożsamiana z katowaniem się treningami. Znacznie lepiej sprawdza się tak zwana zasada małych kroków polegająca na stopniowym zwiększaniu intensywności ćwiczeń. W innym wypadku łatwo można stracić motywację do jakiejkolwiek aktywności.

Po szóste – szukaj motywacji

Fitness nie tylko poprawia jakość życia, ale również pozwala nam znajdować w sobie jeszcze więcej energii do działania. Nie oznacza to jednak, że zawsze jest łatwo. Duże znaczenie ma zatem utrzymywanie motywacji na tym samym poziomie. Jeśli nie będziemy się poddawać, skutki aktywności fizycznej nie raz nas zaskoczą, a organizm będzie doceniał nasze wysiłki jeszcze przez kilkadziesiąt lat.

Redakcja

farmactive.pl