11 sierpnia 2017 Udostępnij

Podnieś poziom testosteronu za pomocą odpowiedniej diety

Poziom testosteronu ma ogromny wpływ na organizm człowieka, a szczególnie na ciało mężczyzny. To dzięki niemu kształtuje się męska muskulatura i masa kości. To dzięki niemu odpowiednio rozkłada się tkanka tłuszczowa, a barwa głosu staje się niska. Jak więc zwiększyć poziom testosteronu za pomocą diety?

Jak to jednak w życiu bywa, nie ma nic za darmo. Dzięki wysokiemu poziomowi testosteronu, kości znacznie lepiej wchłaniają wapń, dlatego mężczyźni praktycznie nigdy nie chorują na osteoporozę (zdarzają się pojedyncze przypadki). Panowie też znacznie rzadziej niż panie doświadczają anemii. To również dzięki testosteronowi, który sprzyja tworzeniu przez szpik czerwonych krwinek.

I chociaż hormon ten zapewnia męski wygląd, sylwetkę i siłę, to niestety z jego powodu zmniejsza się odporność męskiego organizmu na wszelkiego rodzaju infekcje, depresje, a nawet choroby nowotworowe. Ich organizm nie nadąża z produkcją tak zwanych przeciwciał, dlatego też z podwyższaniem poziomu testosteronu nie ma co przesadzać. Można go po prostu utrzymywać na wysokim poziomie, ale nie przekraczać bezpiecznej granicy. Warto więc regularnie go badać.

Dieta a testosteron

Odpowiednia dieta to najlepszy i najbardziej naturalny sposób na podniesienie poziomu testosteronu. Powinny się w niej znaleźć kwasy tłuszczowe jednonienasysone, a najlepszym ich źródłem jest awokado, masło i oliwa z oliwek, która jest idealna jako baza do przygotowania dressingu do wielu sałatek.

Do jadłospisu powinny trafić owoce morza oraz mleko i jaja. To produkty, które są bogate w witaminę D. Choć nie zostało do końca potwierdzone, że witamina ta ma wpływ na wzrost poziomu testosteronu, warto jeść te produkty nawet ze względu na ich inne właściwości.

Aby poziom omawianego przez nas hormonu utrzymywał się na dobrym poziomie, musisz zapewnić swojemu organizmowi odpowiednie dawki cynku i magnezu. Oba te mikroelementy znajdziesz w szpinaku, orzechach i pestkach dyni. Wielbiciele tych ostatnich zdecydowanie powinni porzucić wszystkie niezdrowe „pogryzaczki” i na stole zamiast chipsów czy popcornu stawiać miseczkę pestek dyni.

Co wyeliminować z jadłospisu?

Każda, nawet pojedyncza dawka cukru, obniża poziom testosteronu. Cukier należy więc w diecie pominąć. Zrezygnować powinno się ze słodkich napojów - coca colę czy fantę warto zastąpić dobrą wodą mineralną. Ciasta, batoniki i cukierki powinno się zamienić na zdrowe przekąski, takie jak suszone owoce, orzechy czy wspominane wcześniej pestki dyni.

Prawidłowemu, „dobremu” poziomowi testosteronu służy zdrowy tryb życia. Zadbaj więc o właściwy relaks i odpowiednią długość snu. Zdrowy, dorosły człowiek powinien przesypiać 7, a nawet 9 godzin na dobę, bo wówczas jego organizm ma szansę zregenerować się po trudach dnia poprzedniego. Kolejnym ważnym czynnikiem jest zredukowanie stresu, który zawsze działa na organizm destrukcyjnie i odbiera często chęć do jakiegokolwiek działania.

Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji na ten temat, zapraszam na stronę michalwrzosek.pl.

 

Materiał zewnętrzny

Redakcja

farmactive.pl