11 czerwca 2018 Udostępnij

Właściwości orzechów – co musisz wiedzieć na ich temat?

Orzechy… zna je przecież każdy. Ale czy wiesz, jakie witaminy i minerały się w nich kryje? Czy zdajesz sobie sprawę z tego, jak ważne są dla naszej codziennej diety? Czy wiesz, że orzechy to jeden z naturalnych suplementów diety? Jeśli nie jesteś na nie uczulony – warto byś jadł je nawet codziennie. Oczywiście w rozsądnych ilościach. Jakie są zalety orzechów? Co musisz wiedzieć o ich właściwościach?

Orzechy – najlepsze, co możesz zjeść!

Czy wiesz, że orzechy to niesamowite źródło antyoksydantów? Zawierają bardzo dużo składników odżywczych, w tym witamin oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych. Regularne spożywanie orzechów sprawia, że Twój mózg zaczyna lepiej pracować, a pamięć jest wspomagana. Dodatkowo powoduje, że poziom cukru w organizmie bilansuje się. Prowadzi to także do zapobiegania wielu chorobom serca! Niesamowite, prawda?

Dlaczego orzechy są jeszcze takie dobre dla naszego organizmu? Ponieważ dodatkowo świetnie wpływają także na poprawę wyglądu naszej skóry czy wzmocnienie włosów. Badania naukowe dowodzą, że… codzienne jedzenie orzechów może dodatkowo obniżyć ryzyko zachorowania na nowotwory.

Rodzaje orzechów – które wybrać?

Istnieje ponad 15 rodzajów orzechów! Umiesz wymienić wszystkie? W Polsce do najpopularniejszych należą migdały, orzechy laskowe i włoskie. Jednak teraz mamy coraz częściej dostęp też do innych gatunków. Jakie orzechy między innymi możemy znaleźć w sklepach?

  • Laskowe – choć uważa się je za bardzo kaloryczne – mają niesamowicie dużo nienasyconych kwasów tłuszczowych, tak przydatnych dla organizmu. Wystarczy kilka, by zacząć czuć różnicę!
  • Włoskie – posiadają kwas alfa-linolenowy, który jest odpowiedzialny za obniżanie poziomu cholesterolu we krwi
  • Pekan – wyglądem przypominają sprasowane orzechy włoskie, są bogate w witaminę E oraz cholinę. Świetnie sprawdzą dla ciśnieniowców – wspomagają walkę z nadciśnieniem oraz wspierają pracę mózgu
  • Makadamia – to jedne z najdroższych orzechów na świecie. Jednak ich zaletą jest to, że zawierają wiele tłuszczów nienasyconych!
  • Pistacje – źródło protein oraz tłuszczów, są znakomite dla osób, które chcą zbudować solidną masę mięśniową
  • Brazylijskie – zawierają selen mający właściwości przeciwutleniające, a także cynk. Oznacza to, że są świetne dla osób chorujących na cukrzycę
  • Migdały – są bogate w białko i fosfor, a także magnez. Oprócz tego zawierają najwięcej witaminy E i B2. Często wytwarza się z nich tzw. mleko migdałowe, które stanowi znakomitą alternatywę dla tradycyjnego krowiego mleka.
  • Fistaszki – świetne źródło białka oraz witaminy B3, jednak należą do najbardziej alergicznych
  • Nerkowce

Orzechy to znakomite źródło wielu składników odżywczych, ale również i wspierają nasz organizm. Dlatego też, jeśli nie jesteśmy alergikami – orzechy powinny znaleźć się w diecie każdego z nas. Postaw na nie w codziennej diecie!

 

Redakcja

farmactive.pl