9 lutego 2018 Udostępnij

Skoncentrowana dawka witamin i minerałów – domowe soki

Jeśli chcesz pozytywnie zaskoczyć swój organizm, sięgnij po soki! Warzywne, owocowe i kompozycje łączące w sobie walory zarówno warzyw, jak i owoców. Do tego dodatki trawy pszenicznej, kiełków czy mleka roślinnego. Gęste czy rzadsze, kolorowe, z drobinkami owoców bądź bez. Soki to cała paleta smaków, spośród których najbardziej wymagający (i wybredni!), są w stanie znaleźć kompozycję idealną dla siebie.

Sok na co dzień i na imprezę

Na co dzień powinniśmy spożywać zarówno warzywa, jak i owoce. Stawiamy na większą ilość tych pierwszych, ponieważ nie są kaloryczne, a bogactwo warzywnych surowców, pozwala tworzyć niemalże nieograniczoną liczbę mieszanek sokowych. Nie oznacza to, że owoce nie będą sprzyjać naszej sylwetce. Musimy jedynie wiedzieć, jak je stosować.

Zaleca się, by każdego dnia spożywać pięć porcji warzyw oraz owoców, z przewagą tych pierwszych. Niestety nasz jadłospis zwykle jest ubogi w te zalecane porcje. Brakuje nam czasu, by przygotować sałatkę czy też obrać, pokroić i zapakować wybrane surowce. Efekt końcowy? Nie pokrywamy dziennego zapotrzebowania na poszczególne witaminy, minerały i inne ważne składniki. Z pomocą przychodzą nam soki. Możemy je przyrządzić o wiele szybciej, wypić w dowolnej chwili, a do tego zmieścimy w nich tyle surowca, ile nie jesteśmy w stanie zjeść w stałej postaci.

Sok warzywny, owocowy bądź warzywno-owocowy, możemy zabrać ze sobą do pracy, do szkoły i na wycieczkę. Będzie stanowić przekąskę bądź – w zależności od wybranych składników – zastąpi jeden z posiłków spożywanych każdego dnia. Jeśli dotąd chętnie sięgaliśmy po słodycze, wybierzemy soki z dodatkiem owoców, które są słodkie, a stanowić będą zdrową alternatywę. Z kolei gdy przemawiają do nas słone przekąski, zamieńmy je na sok warzywny. To gwarancja nie tylko dostarczania cennych składników do organizmu, ale i pohamowania, niepohamowanego apetytu na niezdrowe produkty.

Soki możemy podawać nawet na imprezie! Kolorowe kompozycje podane w szklankach-słoikach, uzupełnione palemką i kolorową słomką niczym drink, ze szklanym brzegiem obsypanym cukrem bądź solą. Taki napój dopełni każdej „domówki”. Pamiętać warto jedynie o tym, by zamiast kupnych soków, przyrządzać je samodzielnie. To o wiele więcej możliwości, ale i korzyści, a wystarczy wybrać wolnoobrotową wyciskarkę. Produkty ze sklepowych półek nie zaoferują nam połączenia smaków, jakie możemy stworzyć samodzielnie, zaskakując wszystkich gości. Poza tym to świetna okazja, by w naturalny sposób zadbać o zdrowie. O innych zaś metodach możemy przeczytać na stronie http://sps-ruczaj.pl/.

Sok w kilkanaście minut!

Magiczny kwadrans to nowa definicja w naszym jadłospisie. I nie mamy na myśli kwadransa studenckiego lecz ten potrzebny organizmowi, by skorzystać z wartości, jakie niosą świeżo wyciskane soki. Dla ludzkiego organizmu to wystarczający czas, by w krwi zaczęły krążyć najważniejsze składniki pochodzące z soków. Poza tym mamy do czynienia z formą, jaka jest dla układu pokarmowego najłatwiejszą do strawienia.

Jak pić soki?

Świeżo przyrządzony sok za pomocą wyciskarki, najlepiej wypić od razu po przygotowaniu. Pijemy małymi łykami, by organizm miał chwilę na spokojne trawienie. Jeśli jednak chcemy przygotować większą ilość pamiętajmy, by przechowywać ją w lodówce, maksymalnie do 48 h. Im dłużej nasz wartościowy napój „stoi”, tym więcej cennych składników bezpowrotnie zostaje utraconych.

Kolejna ważna uwaga – organizm potrzebuje czasu na przyzwyczajenie się do większych dawek minerałów, witamin, enzymów czy antyoksydantów, niż miał z nimi dotąd styczność. Nie rzucajmy swojego ciała na głęboką wodę, od razu włączając do codziennego menu dużej ilości soków. Zaplanujmy dla nich miejsce w swoim jadłospisie, ale z głową i rozsądkiem. W końcu to ma być przyjemność picia wybornych soków, a nie katorga dla układu trawiennego.

 

 Materiał zewnętrzny

Redakcja

farmactive.pl