27 lipca 2017 Udostępnij

Własny salon fryzjerski – czy to się opłaca?

Polki bardzo chętnie chodzą do fryzjera. Aż 75% kobiet deklaruje, że ma ulubionego stylistę, a połowa pań korzysta z zabiegów co najmniej raz w miesiącu. To ogromny rynek, otwarty na nowych usługodawców. Jednak rozpoczęcie działalności w branży hair & beauty nie jest łatwe.

Czas i inwestycje

Miesięczne zarobki właścicieli najpopularniejszych warsztatów fryzjerskich to nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Tak wysokie dochody często są wynikiem wielu lat pracy włożonych w budowanie renomy zakładu. Stworzenie naprawdę dobrego salonu fryzjerskiego wymaga ogromnych nakładów czasu i środków. Przede wszystkim trzeba wynająć lokal i kupić sprzęt fryzjerski. Później należy pomyśleć o kosztach projektanta wnętrz i wyposażenia salonu oraz poczekalni i stanowiska recepcyjnego. Do tego dochodzą niemałe regularne wydatki na wysokiej klasy produkty kosmetyczne oraz promocję i szkolenia branżowe. Dlatego osoba planująca otwarcie nawet niewielkiego salonu fryzjerskiego na start powinna dysponować kwotą co najmniej kilkunastu tysięcy złotych.

Kolejną inwestycją, którą trzeba ponieść zakładając salon fryzjerski, jest czas. Szczególnie przekonują się o tym właściciele firm jednoosobowych. Styliści w pracy spędzają nawet kilkanaście godzin dziennie, które przeznaczają na obsługę klientów oraz dopełnianie formalności.

versum rozwijamy salony

REKLAMA: Najlepszych fryzjerów i kosmetyczek szukaj na: moment.pl

Zarządzanie salonem

Prowadzenie dokumentacji, rezerwacje i zamówienia materiałów pochłaniają mnóstwo czasu. Zwykle są to godziny, które właściciele firm muszą poświęcać pracy już po zamknięciu salonu. Przez to większość dnia spędzają poza domem, na czym cierpi ich życie rodzinne. Dlatego zakładając salon fryzjerski, warto pomyśleć o rozwiązaniach, które ułatwią dopełnianie formalności. Na rynku dostępne są choćby zaawansowane systemy do zarządzania firmami z branży hair & beauty (jednym z najpopularniejszych z nich jest Versum, z którego korzysta kilkanaście tysięcy firm). To oprogramowanie, które daje dostęp do inteligentnego formularza, ułatwiającego planowanie wizyt, a także pozwala łatwo kontrolować stany magazynowe, a nawet pomagają prognozować liczbę klientów, którzy mogą odwiedzić salon w kolejnym miesiącu.

Marketing

Dziś prowadzenie salonu fryzjerskiego wymaga także zainwestowania w promocję. Choć można liczyć na to, że klienci będą przychodzili na zabiegi po tym, gdy dowiedzą się o nowym warsztacie pocztą pantoflową, lepiej podjąć skuteczniejsze działania. Dobrym pomysłem mogą być choćby kampanie ze zniżkami czy rabatami, ogłoszenia w mediach społecznościowych albo marketing szeptany. Oczywiście każdy szanujący się salon fryzjerski musi mieć efektowną stronę www oraz prężnie działające profile w social mediach.

Czy opłaca się założyć własny salon fryzjerski? Odpowiedź na to pytanie jest bardzo trudna. Z pewnością rozpoczęcie działalności wymaga dużych pieniędzy oraz ogromnych nakładów czasu, które nie dają gwarancji, że salon będzie dobrze prosperował. Z drugiej strony właściwa strategia rozwoju marki, daje duże szanse na sukces, a dobrze prosperujący salon fryzjerski to nie tylko ogromna satysfakcja, ale i świetny zysk.

 

Sprawdź nas na versum.pl !

system rezerwacyjny VERSUM

 

 

Materiał zewnętrzny

Redakcja

farmactive.pl